Warto zadbać o poprawne przygotowanie nart do jazdy.
Mamy nadzieję, że ten kompaktowy poradnik ręcznego serwisu
zaprezentowany przez uznanego servicmana Jacka Niklińskiego
(Holmenkol, Head, Tyrolia) ułatwi, a także uprzyjemni Państwu to zadanie.
Życzymy powodzenia!

 

 

 

 

1. Tuning krawędzi nart od strony ślizgu

 

 

 

 

 

 

 

2. Zdejmowanie warstwy metalu i plastiku w okolicy krawędzi

 

 

 

 

 

 

 

3. Ostrzenie krawędzi – Pilnik i kątownik

 

 

 

 

 

 

 

4. Tuning krawędzi od spodu – Diament

 

 

 

 

 

 

 

5. Tuning krawędzi z boku – Diament i kątownik

 

 

 

 

 

 

 

6. Tuning krawędzi – Gumka szlifierska

 

 

 

 

 

 

 

7. Tuning krawędzi na obszarze poza kontaktem krawędzi ze śniegiem – Pilnik

 

 

 

 

 

 

 

8. Tuning na obszarze poza kontaktem krawędzi ze śniegiem – Pilnik

 

 

 

 

 

 

 

9. Czyszczenie ślizgu przed smarowaniem – Cyklina plexi

 

 

 

 

 

 

 

10. Czyszczenie ślizgu przed smarowaniem – Szmatka fiber (Pad Set)

 

 

 

 

 

 

 

11. Szczotkowanie ślizgów – Szczotka polerska metalowa

 

 

 

 

 

 

 

12. Nanoszenie smaru bazowego na ślizgi nart

 

 

 

 

 

 

 

13. Rozprowadzenie smaru bazowego na ślizgach – Żelazko

 

 

 

 

 

 

 

14. Rozprowadzanie smaru przy pomocy specjalnej szmatki zapobiegającej przegrzaniu ślizgu

 

 

 

 

 

 

 

15. Usuwanie nadmiaru smaru z krawędzi bocznej i od strony ślizgu

 

 

 

 

 

 

 

16. Cyklinowanie ślizgów – Cyklina plexi

 

 

 

 

 

 

 

17. Szczotkowanie ślizgu – Szczotka polerska

 

 

 

 

 

 

 

18. Usuwanie smaru ze struktury – Szczotka obrotowa

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcia: Marcin Kęsek