Warto zadbać o poprawne przygotowanie nart do jazdy. Mamy nadzieję, że ten kompaktowy poradnik ręcznego serwisu zaprezentowany przez uznanego servicmana Jacka Niklińskiego (Holmenkol, Head, Tyrolia) ułatwi, a także uprzyjemni Państwu to zadanie. Życzymy powodzenia!

 

 

1. Tuning krawędzi nart od strony ślizgu

1.tuning-krawedzi-nart-od-strony-slizgu str

 

 

 

 

 

 

 

2. Zdejmowanie warstwy metalu i plastiku w okolicy krawędzi

2.zdejmowanie-warstwy- str

 

 

 

 

 

 

 

3. Ostrzenie krawędzi – Pilnik i kątownik

3.ostrzenie-krawestr

 

 

 

 

 

 

 

4. Tuning krawędzi od spodu – Diament

4.tuning-krawestr

 

 

 

 

 

 

 

5. Tuning krawędzi z boku – Diament i kątownik

5.tuning-krawedzi-str

 

 

 

 

 

 

 

6. Tuning krawędzi – Gumka szlifierska

6.tuning-krawestr

 

 

 

 

 

 

 

7. Tuning krawędzi na obszarze poza kontaktem krawędzi ze śniegiem – Pilnik

7.tuning-krawestr

 

 

 

 

 

 

 

8. Tuning na obszarze poza kontaktem krawędzi ze śniegiem – Pilnik

8-tuning-na-str

 

 

 

 

 

 

 

9. Czyszczenie ślizgu przed smarowaniem – Cyklina plexi

9.czyszczenie-sstr

 

 

 

 

 

 

 

10. Czyszczenie ślizgu przed smarowaniem – Szmatka fiber (Pad Set)

10.czyszczenie-str

 

 

 

 

 

 

 

11. Szczotkowanie ślizgów – Szczotka polerska metalowa

11.szczotkowanie-str

 

 

 

 

 

 

 

12. Nanoszenie smaru bazowego na ślizgi nart

12.nanoszenie-sma str

 

 

 

 

 

 

 

13. Rozprowadzenie smaru bazowego na ślizgach – Żelazko

13.rozprowadzenie-str

 

 

 

 

 

 

 

14. Rozprowadzanie smaru przy pomocy specjalnej szmatki zapobiegającej przegrzaniu ślizgu

14.rozprowadzanie-str

 

 

 

 

 

 

 

15. Usuwanie nadmiaru smaru z krawędzi bocznej i od strony ślizgu

15.usuwanie-nadmiaru-str

 

 

 

 

 

 

 

16. Cyklinowanie ślizgów – Cyklina plexi

16.cyklinowanie-str

 

 

 

 

 

 

 

17. Szczotkowanie ślizgu – Szczotka polerska

17.szczotkowanie-str

 

 

 

 

 

 

 

18. Usuwanie smaru ze struktury – Szczotka obrotowa

18.usuwanie-str

 

 

 

 

 

 

 

Zdjęcia: Marcin Kęsek